Waarom zou je HTML5 banners gebruiken?
HTML5 banners geven je de mogelijkheid om je te onderscheiden van de rest.
1. Vertel een verhaal
HTML5 banners bieden je de mogelijkheid om met jouw gebruikers in contact te staan door middel van interactie, animatie, video en audio. In plaats van jouw geweldig product en propositie als een statische afbeelding weer te geven, kun je het product overbrengen als een geanimeerd, interactief en boeiend verhaal.
2. Interactie
Bereik de gebruiker met interactie-elementen zoals knoppen, verschuifbare sliders en zelfs spelletjes. Als een gebruiker interactie heeft met je banner, dan is de kans groter dat hij of zij doorklikt naar de landingspagina.
3. Inhoud van hoogstaande kwaliteit
Een HTML5 banner kan echt trouw zijn aan jouw merk met een mooi kwalitatief design, bijpassende merkkleuren en niet-comprimeerde foto’s. Video’s zijn ook een geweldige manier om boeiende inhoud van hoge kwaliteit aan te bieden.
4. Dynamische advertenties
Een dynamische advertentie verhoogt de relevantie en haalt het meeste uit jouw display-advertentiecampagne. Om een dynamische HTML5 banners te maken kun je de data feeds gebruiken van jouw webshop. Denk aan mooie retargeting banners met gebruikersrelevante inhoud zoals bekeken of verwante producten. Om nog een stap verder te gaan kun je gebruik maken van de gebruikers geo-locatie om dynamisch gepersonaliseerde advertenties en promoties weer te geven.
5. Compatibiliteit
Een HTML5 banner werkt in alle browsers, toestellen en besturingssystemen. Ongeacht de context zal een HTML5 banner er hetzelfde uitzien en zich hetzelfde gedragen.